Jak zwiększyć ilość warzyw w diecie?

Jak zwiększyć ilość warzyw w diecie?

Redakcja

2016-09-12

brak komentarzy

Warzywa muszą być bazą zdrowej diety, wobec tego dobrze wiedzieć, jak przemycić ich więcej do codziennych pokarmów. W prosty oraz błyskawiczny sposób zyskamy potrawy pełne witamin i soli mineralnych niezbędnych na rzecz zdrowia oraz dobrej kondycji fizycznej. Jak to wykonać? Okazuje się, że zadanie okazuje się prostsze aniżeli można było przypuszczać początkowo.

Warzywny posiłek

Do obiadu za każdym razem podajemy surówki lub jarzyny gotowane na parze, ale możemy spożywać ich jeszcze więcej. Jak? Zamiast dodatków w formie kaszy czy kartofli, naszykujmy purée z warzyw – selera, kalafiora, pasternaku. Danie główne zyska wówczas dodatkowe witaminy i będzie zdecydowanie mniej kaloryczne.

Czytaj także: Dlaczego warto przyjmować kwasy omega-3?

Miłośnicy kuchni włoskiej, którzy uwielbiają makarony, mają doskonałą alternatywę dla pełnej węglowodanów pasty. Makaron można przygotować z jarzyn! Marchewka oraz cukinia doskonale sprawdzają się w owej roli. Jarzynowe spaghetti można wykonać przy pomocy obieraczki do jarzyn lub specyficznej tarki spiralnej, tzw. spiralizera. Starczy dorzucić sos jarzynowy, by cieszyć się zdrowym i nad wyraz lekkim jedzeniem w stylu włoskim.

Zakąski z jarzyn

W trakcie odprężającego seansu na kanapie w piątkowy wieczór lubimy coś chrupać. Jednak, chipsy, krakersy i paluszki są pełne pustych kalorii oraz soli, której spożycie w zbyt dużej ilości bywa negatywne na rzecz zdrowia. Dobrym rozwiązaniem okazuje się przygotowanie chipsów jarzynowych. Jakie warzywa sprawdzają się w tej roli? Buraki, marchewka oraz jarmuż to doskonałe składniki na chrupiącą zakąskę. Wolisz słodsze smaki? Naszykuj chipsy z jabłek z odrobiną rozgrzewających i aromatycznych ziół, takich jak cynamon, wanilia czy imbir.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Zdrowe odżywianieDiety