Jak odróżnić zdrowy sok?

Jak odróżnić zdrowy sok?

Redakcja

2016-08-31

brak komentarzy

Jakość soku w ogromnym stopniu zależy od jakości owoców i sposobu produkcji. Jak odróżnić te zdrowe od tych, które tlyko zaneiczyszczają nasz organizm? Najzdrowsze a także najsmaczniejsze znajdują się soki mętne, robione ze świeżych owoców a także niepoddane pasteryzacji (przykładowo jednodniowe).

Sok - owoc w płynie

Zdecydowana większość ogólnodostępnych na rynku soków wytwarza się z koncentratów (na początek z owoców wyciska się sok, potem odparowuje się z niego wodę). Przeważnie od soku oddziela się tez wnętrze a także aromat. Ale w dalszej fazie produkcji sok zagęszczony rozcieńcza się taką ilością wody mineralnej, jaka została odparowana. W ten sposób w soku okazuje się prawie bez zmian składników rozpuszczalnych (cukrów, kwasów organicznych, witamin a także soli mineralnych), co w świeżych owocach. Z powrotem zwiększa poziom także czysty aromat oddzielony w okresie zagęszczania, a do poszczególnych soków także miazgę a także cząstki owoców. Ta technologia pozwala na produkowanie soków z owoców sezonowych czy egzotycznych przez cały rok a także daleko od miejsca, gdzie rosną. Eksperci tłumaczą, że sok odtworzony jest odpowiedzialna świeżemu co najmniej przeciętnej jakości. Pod wymaganiem, że okazuje się zrobiony zgodnie z obowiązującymi normami.

Ile soku okazuje się w soku?

Sok musi posiadać 85-100 procent prawidłowych, dorosłych, świeżych lub schłodzonych owoców (jarzyn). Do soków z owocami (z odstępstwem soku z gruszek a także winogron) wytwórca może dorzucić nieco węglowodanów lub innych, dokładnie opisanych przyjaznych składników słodzących (syrop glukozowy, fruktoza), by złagodzić ich kwaśny smak. Jeżeli dodatek węglowodanów nie przekracza 15 g/l, wytwórca nie musi deklarować tego na pudełku (sok uznawany okazuje się za niesłodzony). Ale gdy okazuje się go dużo więcej, zalicza się podać informację, że sok okazuje się słodzony („z odrobiną węglowodanów”), przy czym ilość węglowodanów nie musi być większa niż 150 g/l. Zgodnie z normą do poszczególnych soków można dodać kwasek cytrynowy (do 3 g/l). Ale do soku nie można równocześnie dorzucić węglowodanów a także składników zakwaszających. Soki z warzywami można doprawić cukrem lub miodem a także/lub solą, ziołami i kwaskiem cytrynowym.

Zobacz też, jak wiele możesz schudnać na diecie mrożonkowej.

Każde soki pozwalają okazać się wzbogacane witaminami (przykładowo C, beta-karoten) a także minerałami (przykładowo wapń, potas, magnez). Zabronione zaś okazuje się dodawanie bezwartościowych aromatów, barwników a także konserwantów.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Zdrowe odżywianieDiety