Duży brzuch po jedzeniu? Wypróbuj dietę na wzdęcia

Duży brzuch po jedzeniu? Wypróbuj dietę na wzdęcia

Redakcja

2016-08-08

1 komentarz

Twój brzuch jest idealnie płaski rano, zaś po posiłkach jego obwód rośnie? Cierpisz z powodu wzdętego brzucha po jedzeniu? Niestety te problemy trawienne dotyczą wielu osób, lecz dziś zajmiemy się nimi od kuchni. Jakie produkty spożywać, aby uniknąć wzdęć? A co zrobić, gdy już towarzyszą nam wzdęcia?

Jakie produkty powodują wzdęcia?

Wzdęcia, a przy tym nadmierne wydalanie gazów mogą zdarzyć się każdemu. Warto jednak wiedzieć, że zwiększenie ich ilości wynika głównie z produktów, które lądują na naszym talerzu. Wśród nich można wymienić mięso wieprzowe, sery, groch, jogurty i mleko. 

Nadmiar wzdęć i gazów pojawia się w momencie, gdy produkty zostaną spożyte w dużych ilościach, a przy tym nie zostaną w pełni strawione. Zanim jednak zaczniemy eliminować wszystkie groźne produkty z diety, przyjrzyjmy się jak na poszczególne składniki reaguje nasz organizm. 

Jak gotować, aby uniknąć wzdęć?

Gotowanie zaczyna się od odpowiedniej techniki przygotowania posiłku. Potrawy nie powinny być smażone w głębokim tłuszczu - zwłaszcza, gdy mowa o produktach pochodzenia zwierzęcego. Warto wiedzieć, że dania przypalone, silnie podpieczone to prosta droga do nieprzyjemnych dolegliwości trawiennych. Aby ich uniknąć rekomendujemy duszenie, pieczenie w folii bądź gotowane na parze. 

Zadbajmy także o to, aby w ciągu dnia spożywać ciepłe dania. Najgorszym z możliwych rozwiązań jest wybór produktów wysoko przetworzonych z całym pakietem sztucznych dodatków. Starajmy się wybierać świeże, sezonowe warzywa i owoce. Nie rekomendujemy picia kawy, napojów gazowanych i alkoholu.

Na proces trawienia korzystnie wpływają napary przygotowane z kopru włoskiego, mięty pieprzonej, szałwii, rumianku czy kminku.


Dodaj komentarz

Komentarze

beatabazan

2016-08-12 07:47:42


ja tylko rano mam płąski brzuch, potem piję kawe i już mam balon do wieczora ;(

Zdrowe odżywianieDiety