Dlaczego mam podwyższony cholesterol?

Dlaczego mam podwyższony cholesterol?

Redakcja

2016-08-28

brak komentarzy

W organizmie ludzkim jest obecny pozytywny cholesterol o symbolach HDL (niżej 40 – zakres niski, obfite ryzyko na rzecz naszego zdrowia, od 60 wzwyż – zakres poprawny, odpowiedni) i zły – LDL (od 100 do 130 – zakres odpowiedni, 130 – 160 zakres wyższy, więcej niż 160 – zakres nazbyt wysoki).

Oprócz tego okazuje się jeszcze cholesterol tzw. kompletny (niżej 200 – zakres odpowiedni, powyżej 200 – zakres nazbyt wysoki) a także trójglicerydy (niżej 150 – zakres odpowiedni, powyżej 150 – zakres nazbyt wysoki).

Czemu masz wyższy cholesterol?

Najważniejsze podłoża podwyższonego cholesterolu to: nadciśnienie, nadwaga, zdenerwowanie, cukrzyca, nieodpowiednia zbilansowana dieta, nadużywanie trunku, palenie tytoniu. Istotne także okazuje się, by nie stronić od ruchu a także zadbać o odpowiedni jadłospis.

Nie da się go w całości wykreślić z jadłospisu, dla stosując odpowiednią dietę można obniżyć poziom cholesterolu. Do kategorii składników posiadających w składzie obfite ilości cholesterolu włączamy: jaja, a właściwie ich żółtka, podroby, pokarmy o ogromnej obecności tkanki tłuszczowej zwierzęcych, jak: tłuste mięsa a także szynki, masło, śmietana, pełnotłuste mleko a także jego przetwory.

Pomogą Ci dobre oleje

W miarę potrzeb zaleca się czerpać z olejów, szczególnie rzepakowego a także oliwy z oliwek, oraz z miękkiej margaryny. Zaleca się także spożycie tuczących ryb morskich, które posiadają obfite ilości kwasów omega-3, efektywnie obniżających zakres złego cholesterolu wewnątrz organizmu. Oprócz tego zalicza się spożywać sporo owoców a także jarzyn, pełnoziarnistych preparatów zbożowych, grubą kaszę, orzechy, migdały, pestki słonecznika, bo owe składniki posiadają cenny włókno pokarmowe, ograniczający absorbowanie złego cholesterolu. Należą także do przeciwutleniaczy, zapobiegających tworzeniu się płytek miażdżycowych w naczyniach krwionośnych. Zbliżone właściwości ma siemię lniane, otręby czy czosnek.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Zdrowe odżywianieDietyLeczenie chorób