Dlaczego magnez jest tak ważny w naszej diecie?

Dlaczego magnez jest tak ważny w naszej diecie?

Redakcja

2016-09-17

brak komentarzy

Wiesz, że długotrwały deficyt magnezu, to nie jedynie nadmierna podatność na stresujące sytuacje ale także intensywniejsze niebezpieczeństwo zgonu z przyczyn kardiologicznych? Zobacz, jak temu przeciwdziałać!

Jakie są początkowe skutki braku magnezu?

Braki magnezu pozwalają objawiać się dość prozaicznie, jako skurcze mięśni łydek czy powiek i sporadycznie w sposób zdecydowanie bardziej niepokojący, jako zakłócenia rytmu serca. Niewielu z nas zdaje sobie sprawę z faktu, że braki magnezu powiększają podatność na stresujące sytuacje oraz jego skutki przykładowo dla układu odpornościowego, układu naczyniowego i naszej psychiki.

Jak długotrwały stres niszczy nasze zdrowie?

Skąd stresujące sytuacje w naszym życiu - to wiemy. Pracujemy zazwyczaj więcej niż 8 h na dzień, nie mamy czasu na relaks a także nie wypracowujemy technik odreagowania. Sypiamy za krótko, zazwyczaj wobec tego, że stresujące sytuacje nie umożliwia nam przerwać myśleć o kolejnym dniu. Na krótką metę stres wspiera zmobilizować ciało do nasilonego funkcjonowania oraz jest niezbędny, jako program poradzenia sobie z zagrożeniami. Długotrwały, niemożliwy do uniknięcia stres, przeciwnie do owego krótkotrwałego, okazuje się cichym zabójcą.

Deficyt magnezu a także stresujące sytuacje - błędne koło

Skąd braki magnezu we współczesnej diecie? Zazwyczaj wynikają one nie z niewystarczającej podaży, a raczej ze nieprawidłowo zbilansowanej diety zasobnej w tłuszcze nasycone a także fosforany. Co więcej, w stanach nerwów zbyt częste uwalnianie adrenaliny może nasilać braki magnezu przez nasilanie lipolizy oraz wiązanie magnezu przez uwalniane kwasy tłuszczowe. Występuje zatem mechanizm „błędnego koła”: deficyt magnezu powiększa podatność na stresujące sytuacje, a stres pobudza deficyt magnezu.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Zdrowe odżywianieDiety