Dieta z luteiną – doskonała na oczy

Dieta z luteiną – doskonała na oczy

Redakcja

2016-08-28

brak komentarzy

Pragniesz długo radować się dobrym wzrokiem? Dbaj o oczy. To w ogóle nie będzie trudne, jeżeli wyrównasz jadłospis o jagody a także jarzyny obejmujące luteinę, a ponadto chwycisz po suplementy, które wzmocnią a także będą chronić wzrok.

Promieniowanie od promieni słonecznych UVB przedostaje się przez rogówkę i spojówkę a także może spowodować utrzymujące się przez dużo dni pieczenie czy łzawienie oczu. Jeszcze groźniejsze okazuje się promieniowanie UVA, bo wnika do środka oka. Niebezpieczeństwo okazuje się tym okazalsze, że nie czujesz praktyki tych promieni, a urazy oczu ujawniają się po wielu latach. Czasem okazuje się to zaćma, degeneracja plamki żółtej, a czasami choćby czerniak oka. W związku z tym musimy ustrzec oczy bezpośrednio przed groźnym wpływem promieni słonecznych: nosić okulary przeciwsłoneczne z dobrym  filtrem a także umiarkowanie czerpać z kąpieli słonecznych.

Jadłospis na sokoli wzrok

Zwłaszcza ważne na rzecz oczu okazują się składniki obejmujące elementy stopujące tworzenie się wolnych rodników. Dużo odszukasz ich w szpinaku, brokułach, sałacie, natce pietruszki. Ale najcenniejszym sojusznikiem znajdują się na rzecz oczu czarne jagody (borówka czernica). Jagody posiadają aż 14 kategorii antocyjanów – związków powiększających giętkość naczyń włosowatych a także uszczelniających nabłonek. Antocyjany odnawiają również enzymy oka, które pozwalają okazać się uszkadzane przez wolne rodniki.

Co jeść przy problemach ze wzrokiem?

Jeżeli masz wrażliwy wzrok, sporo pracujesz przy laptopie, przemęczasz oczy, możesz się wspomóc specjalnymi produktami. Obejmują one między innymi wyciąg z owoców a także liści jagód i inne cenne na rzecz oczu elementy.

Czy wiesz, że jajka niekonieczne są zdrowe?

Luteina funkcjonuje jak filtr, zabezpieczając oko bezpośrednio przed groźnym światłem UVA a także UVB. Ciało ludzki nie wytwarza luteiny, wobec tego musimy ją zapewniać z jedzeniem lub w formie tabletek. Po wchłonięciu przez ciało luteina gromadzi się zwłaszcza w plamce żółtej, a więc centralnej partii siatkówki, i w soczewce. Luteina okazuje się silnym wymiataczem wolnych rodników, dzięki czemu broni pojemniki włosowate siatkówki a także fotoreceptory plamki żółtej bezpośrednio przed zaburzeniami. Ale nie wystarczy: właściwie dobrana dawka luteiny może choćby o 30 procentach zredukować ryzyko rozwoju zaćmy.

Zeaksantyna to drugi obok luteiny karotenoid występujący w centralnej partii siatkówki oka. Substancja ta broni nie wyłącznie bezpośrednio przed wolnymi rodnikami, ale także bezpośrednio przed groźnym na rzecz oczu wpływem fal światła niebieskiego.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Zdrowe odżywianieDietyLeczenie chorób