Czym zastąpić mięso w diecie dziecka?

Czym zastąpić mięso w diecie dziecka?

Redakcja

2016-09-23

brak komentarzy

Światowa Organizacja Zdrowia alarmuje: modyfikowane mięso okazuje się rakotwórcze. To nie jest kolejna tania sensacja, ale podsumowanie z przygotowanych przez Międzynarodową Agencję Analizy Raka (IARC) analiz. IARC jest agencją WHO a także koordynuje eksperymenty nad nowotworami na świecie. Organizacja ta opublikowała listę elementów oraz substancji nowotworowych. Modyfikowane składniki mięsne są zaliczone do owej samej kategorii czynników przyczyniających się do raka, co wysokoprocentowe trunki oraz... radioaktywny pluton. 

Soczewica

Idealną alternatywa dla białka odzwierzęcego (które możemy pozyskać z mięsa) okazuje się soczewica. W 100 g owego produktu po ugotowaniu jest aż 9,02 g owego składnika. Co prawda soczewica nie posiada tych nieodzownych dla rozwoju dziecka aminokwasów, mimo wszystko kombinacja jej z innymi wyrobami roślinnymi (przykładowo ze zbożowymi) w jednym daniu może stworzyć bogactwo pełnowartościowego białka. Świetnym rozwiązaniem na posiłek dla potomka są więc przykładowo pierogi z soczewicą.

Fasola

Na globie uprawia się ok. 400 rodzajów fasoli. Wszelkie rodzaje posiadają w swoim składzie ogromną ilość białka (ok. 7 g w 100 g ugotowanego produktu). Kiełki fasoli umacniają system nerwowy i układ odpornościowy. Zaleca się je w profilaktyce nowotworowej i w zespole długotrwałego wyczerpania. Fasola okazuje się kopalnią witamin z zespołu B, przede wszystkim wit. B1, a zatem tiaminy, która posiada cechy antydepresyjne a także rzutuje na usprawnienie pamięci a także skupienia się. Dodatkowo posiada potrzebne dla właściwego rozwoju dziecka składniki: żelazo, wapń,cynk, fosfor i magnez. 

Ciecierzyca

By wyrównać białko w jadłospisie dziecka, możemy użyć również ciecierzycę. Roślina ta zwana okazuje się dodatkowo cieciorką lub grochem włoskim. Jest nie jedynie skarbnicą aminokwasów (posiada ich 8,86 g/100 g), ale dodatkowo pozostałych składników, które zmniejszają ciśnienie tętnicze krwi a także zakres cholesterolu, przeciwdziałają zaparciom a także służą zrzucaniu nadwagi. 

Komosa ryżowa

Ta wywodząca się z Ameryki Południowej roślina okazuje się bogactwem pełnowartościowego białka, co oznacza, że posiada przywiezione konieczne dla człowieka aminokwasy, co wśród produktów roślinnych jest nieczęsto obecne.Komosa ryżowa to kopalnia białek egzogennych, a zatem owych, które powinny okazać się dostarczane ciału z zewnątrz. Roślina ta nie posiada glutenu oraz posiada niski ig. Dodatkowo w komosie ryżowej znajdziemy dużo minerałów, które są potrzebne w rozwoju potomka: wapń, fosfor, żelazo,magnez. To również kopalnia witamin z grupy B


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Zdrowe odżywianieDiety