Co jeść, by mieć lepszy wzrok?

Co jeść, by mieć lepszy wzrok?

Redakcja

2016-09-07

brak komentarzy

Chcesz mieć lepszy wzrok? Wystarczy, że precyzyjnie przyjrzysz się paru artykułom, które posiadasz pod ręką oraz w miejsce solonych paluszków przerzucisz się na jagody. Niżej 10 elementów diety, które zabezpieczą oczy bezpośrednio przed starzeniem, wpływem promieni UV czy szkodliwymi rezultatami pracy bezpośrednio przed ekranem komputera.

Niewielkie dzieci zazwyczaj nie przepadają za tym zielonkawym warzywem, ale z upływem lat musimy rozpocząć je doceniać, bo to z całą pewnością w jego barwniku ukrywa się zdrowa luteina, a więc antyoksydant, występujący w wielkich proporcjach w warstwie siatkówki, gdzie obejmujące taki pigment komórki uchronią oczy bezpośrednio przed zbyt dużą ilością słonecznego promieniowania. Dodatkowo szpinak posiada kwas foliowy, beta-karoten, wit. C, K, wit. z zespołu B, magnez, potas i dużo innych substancji wzmacniających.

Wit. A

Aby długo radować się dobrym wzrokiem, trzeba głównie zatroszczyć się o to, aby ciału zapewniać wit. A. Jej niedobór może przyczynić się między innymi do „kurzej ślepoty”, która objawia się wahaniami wzroku w warunkach słabego oświetlenia. Jeżeli w jadłospis znajdzie się wit. A, niebezpieczeństwo zwyrodnienia plamki żółtej oka zredukuje się aż o 50 procent! Oprócz tego systematyczne spożycie owej wit. rozbudza wytwarzanie specjalistycznego śluzu nawilżającego oko. Zaleca się jeść głównie jarzyny i świeże owoce bogate w beta-karoten, a więc prowitaminę A, która wewnątrz organizmu przeradza się w wit. A – posiada ona umiejętność usuwania wolnych rodników, które nie służą oczom. Które składniki posiadają jej dużo? Głównie marchew, soczyste pomidory, brokuły, morele, brzoskwinia, mango, szpinak, szczaw, botwina, czerwona papryka, dynia, cykoria oraz papaja. Konieczny okazuje się również tłuszcz, wobec tego w naszej diecie nie musi brakować oleju czy oliwy z oliwek. Wit. A trzeba także odnaleźć w wątróbce, maśle, margarynie, rybach, pełnotłustym mleku czy żółtku jaja, gdzie obecna jest w formie retinolu.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Zdrowe odżywianieDietyLeczenie chorób