Co dobre dla tarczycy?

Co dobre dla tarczycy?

Redakcja

2016-09-30

brak komentarzy

Mówi się, że tarczyca to nasz wewnętrzny przywódca. Niedziwne – narząd wytwarza hormony tyroksynę i trójjodotyroninę, które są odpowiedzialne za racjonalne działanie wszystkich tkanek oraz komórek wewnątrz organizmu. To hormony, które pomagają normować przemianę materii, temperaturę, mechanizmy wzrastania, tętno, odpowiedni rozwój układu nerwowego i mózgu. Które składniki dobrze dołączyć do diety, a które wyeliminować, by tarczyca działała bez zarzutów?

Nabiał

Jaja obejmują drogocenne dla tarczycy składniki np. jod oraz selen – mnóstwo odszukasz ich w żółtku. Analogicznie jak niskotłuszczowy jogurt, cheddar czy mleko. Mimo wszystko wraz ze redukcją konsumpcji składników mlecznych coraz częściej zauważany jest deficyt tych pierwiastków. Zaświadczają to między innymi eksperymenty wykonane przez badaczy z Food and Drug Administration. Wystarczy jedna szklanka mleka niskotłuszczowego każdego dnia, by pokryć 1/3 dziennego zapotrzebowania na jod. Uczeni rekomendują także wypijanie mleka wzbogaconego o witaminę D. Analizy wykonane w 2013 roku dowiodły, że jej deficyt zdecydowanie częściej pojawia się u ludzi z niedoczynnością tarczycy.

Owoce jagodowe oraz brazylijskie orzechy

Orzechy brazylijskie są świetnym bogactwem selenu, który nie jedynie rzutuje na poprawne działanie tarczycy, ale również pozwala wyleczyć jej wielomiesięczne urazy sprowokowane takimi dolegliwościami tarczycy jak Hashimoto czy choroba Gravesa-Basedowa. Mimo wszystko najlepsza dieta dla tarczycy potrzebuje nie wyłącznie obecności składników wzbogaconych o selen, jod czy witaminę D, ale również w antyoksydanty.

U ludzi z niedoczynnością tarczycy pojawia się większy zakres wolnych rodników wewnątrz organizmu, a antyoksydanty obecne w owocach jagodowych dobrze sobie z nimi radzą. Najskuteczniejsze dla organizmu tarczycy są truskawki, jeżyny, jagody goji oraz żurawina.

Przetworzona żywność oraz fast food

Fakt, że produkt posiada sól, w ogóle nie musi być oznaką, że to sól jodowana. Jak w licznych zamieszczonych raportach zwracają uwagę naukowcy z National Institutes of Health's Office of Dietary Supplements – zdecydowana większość wytwórców jedzenia nie dorzuca jej do własnych wyrobów. Co więcej – przetworzona żywność to autentyczna pułapka z ukrytą solą. Tak samo jak w przypadku przetworzonej żywności sprzedawcy posiłków typu fast food dodatkowo nie są zobowiązani do stosowania w swoich wyrobach soli jodowanej.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Zdrowe odżywianieLeczenie chorób