Trening crossfit: te suplementy szkodzą!

Trening crossfit: te suplementy szkodzą!

Redakcja

2016-07-27

2 komentarze

Trening crossfit jest dość intensywny wydolnościowo. By wytrwać w ćwiczeniach, wiele osób sięga po suplementy diety, podnoszące ich wydajność. Istnieje wiele rodzajów tabletek, które zapewniają wzrost siły, rozwój masy mięśniowej czy poprawę samopoczucia na treningach. Niestety, wiele suplementów stosowanych przez osoby trenujące crossfit szkodzi!

Nieważne, czy jesteś bezwarunkowym fanatykiem WOD, zawodnikiem z wieloletnik stażem, czy zwyczajnie ćwiczenia sprawiają ci przyjemność. W crossficie można się zakochać. A kto kocha, ten często popełnia błędy - w tym przypadku poprzez stosowanie zbyt agresywnych i szkodliwych suplementów diety.

Aby trening crossfit był efektywny..

Zdecydowanie warto mieć na uwadze, iż w kwestii suplementów substancji wzmacniających pojawia się ryzyko hiperwitaminozy, objawiającej się zbyt dużą ilością dostarczanej do organizmu witaminy. Do tego kapsułki – choćby w formie swobodnie przyswajalnej – wciąż są związkiem syntetycznym, który nigdy w stu procentach nie zastąpi składników odżywczych dostarczanych z prawdziwego jedzenia i naturalnych witamin znajdujących się w pożywieniu.

Te suplementy szkodzą

Tych nazw unikaj, nawet wtedy gdy twój trening crossfit jest ponad twoje siły i nie przynosi efektów. Są to bardzo szkodliwe suplementy dla organizmu.

  • DMAA – wpływa na zaangażowanie neuroprzekaźników, posiada właściwości przyspieszające a także termogeniczne. Wywołuje wrażenie euforii, stymulacji, rozpędza się tętno a także ciśnienie, prowokuje asomię, a także zmniejszenie libido. 
  • Efedryna – pomaga zachować zawyżone tempo zmiany metabolicznej. Najczęstsze rezultaty uboczne przyjmowania to: tachykardia, arytmia, nadciśnienie, zmiany dermatologiczne, dysfunkcje działań układu trawiennego, wydalniczego, nerwowego (asomia, halucynacje), oddechowego (duszności). Przedawkowanie może prowadzić do zgonu.
  • Sibutramina – związek chemiczny funkcjonujący jako lek anorektyczny, hamujący głód, nasilający poposiłkowe wrażenie pełna, a także zwiększający termogenezę. Może prowadzić do zmniejszenia wagi choćby o 20 minut kg/miesiąc.

Zastanawiając się nad kupnem tabletek, należy najpierw dokładnie przeczytać ich skład na opakowaniu lub poradzić się specjalisty. Szkodliwe suplementy polecane w crossficie kuszą nas swoim działaniem, jednak finalnie przyniosą więcej strat niż korzyści naszemu ciału.


Dodaj komentarz

Komentarze

bognaconnor

2016-08-12 07:50:11


bez odpowiedniego jedzenia trening niewiele pomoże

matysiak

2016-08-02 12:28:50


sam trening jest najlepszym suplementem :)

Treningi