Stretching przed komputerem jako skuteczny trening w pracy

Stretching przed komputerem jako skuteczny trening w pracy

Redakcja

2016-07-27

brak komentarzy

Program stretchingowy to kombinacja treningów rozciągających, rozluźniających, pilatesowych oraz jogi. Regularnie wykonywane ćwiczenia rozciągające wspomagają zdrętwiałe od rozłożonego w dłuższym czasie siedzenia mięśni. Jeżeli zatem masz typowo siedzącą pracę przed komputerem, rozciąganie jest dla Ciebie. Poświęć przynajmniej kilkanaście minut dziennie na trening w pracy, by szybko dostrzec ogólne polepszenie kondycji fizycznej, zręczności i powiększenia zakresu ruchów poszczególnych częsci ciała.

Ćwiczenia rozciągające kark

Przechyl głowę w prawo, połóż rękę z lewej strony. Z całej mocy próbuj wyprostować głowę, lekko naciskając na nią dłonią. Zmień stronę.

Usiądź na krześle w pozycji wyprostowanej, plecy podparte. Prawą dłoń połóż na prawym policzku, nadgarstek musi znajdować się na poziomie żuchwy. Delikatnie naciskaj dłonią na twarz. Wytrzymaj 5 sekund. Wykonaj trening na lewą stronę.

Streching ramion przed komputerem

Stań prosto, zrób głęboki wdech, potem wydech, potem unieś ręce nad głową tak wysoko, jak potrafisz. Naprzemiennie wyciągaj ramiona jeszcze wyżej. Możesz także chwycić nadgarstek 1 ręki, po czym pociągnąć go jak najdalej w przeciwną stronę. Zrób zmianę.

Rozciąganie nóg

Usiądź na krześle w małym rozkroku. Prawą nogę wyprostuj, opieraj piętę o podłogę, lewą ugnij w kolanie i odchyl w bok. Połóż ręce na prawym udzie. Lekko pochyl się ku prawej nodze: plecy powinny być nieruchome, pracuje jedynie miednica. Powinnaś czuć delikatne rozciąganie wewnętrznej części prawej nogi. Zrób zmianę.

Stretching przed komputerem jako forma ćwiczeń rozciągających bywa doskonałym rozwiązaniem na zachowanie sprawności fizycznej oraz elastyczności tkanki mięśniowej, a także stawów. Te codzienne rozciągające treningi w pracy doskonale pozwalają pomóc ludziom, którzy nie skarżą się na swoją sylwetkę, ale na niewielką ruchomość, bóle oraz zesztywnienie stawów, które pojawiają się przy zbyt długiej pracy przed komputerem. Pamiętaj, stretching przed komputerem jest niezwykle prosty, będąc zarazem najskuteczniejszym treningiem, jaki możesz wykonywać w pracy.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Stretching