Nie mam czasu na siłownię! - czyli jak ćwiczyć w domu

Nie mam czasu na siłownię! - czyli jak ćwiczyć w domu

Redakcja

2016-07-27

1 komentarz

Te słowa zapewne wypowiadasz dość często. W codziennym biegu pomiędzy biurem, domem, zakupami, a odebraniem dzieci z przedszkola trudno znaleźć czas na trening. A jak już znajdziesz chwilę to najchętniej po prostu złapałabyś oddech przed kolejną gonitwą następnego dnia. Co zatem zrobić, jeżeli Twoim priorytetem nie jest sport, a chcesz cieszyć się nienaganną figurą? Zobacz, jak ćwiczyć w domu.

Chodzenie zamiast… biegania

To może się wydawać sprzeczne, ale im bardziej masz aktywne życie, tym bardziej warto znaleźć sposób, by spuścić z tonu i zwolnić. Jak to zrobić? Postaw na popołudniowy spacer z dziećmi bądź wieczorną przechadzkę po mieście ze znajomymi. Po pracy postaraj się chociaż przez 10 minut spacerować. Taki energiczny marsz każdego dnia to krok w kierunku zapobiegania cukrzycy i chorobom serca, a przy okazji pomoc w utrzymaniu prawidłowej wagi. Co jeszcze przekonuje? Spacer to doskonały sposób na skołatane nerwy.

Joga na chwilę

Jak ćwiczyć w domu? Uprawiając jogę! Jogę mogą trenować nie tylko osoby, które codziennie wykonują „powitanie słońca”, zaś na zajęcia uczęszczają po parę razy w tygodniu. Jeżeli chcesz wprowadzić tę aktywność do codziennego planu dnia, a na pewno nie znajdziesz czasu na uczestnictwo w grupowych zajęciach wystarczy jedna aplikacja na Twój telefon. Kiedy masz chwilę przerwy pomiędzy zajęciami po prostu włącz aplikację i wyginaj się. To także świetny sposób na przerwę w pracy. Rozluźnia i uspokaja lepiej niż melisa. 

Medytacja na co dzień

W medytacji nie jest istotna otoczka kadzidełek, wygodnych poduszek i płyty z muzyką relaksacyjną. Takie same korzyści możesz osiągnąć, gdy skupisz się sama w pomieszczeniu. Głębokie oddechy podczas prowadzenia auta, przerwy w pracy czy w trakcie stania w sklepowej kolejce to forma medytacji, którą możesz praktykować każdego dnia. Im więcej jej wprowadzisz do swojej codzienności, tym bardziej uspokoisz swój umysł.

Stretching przed telewizorem

Dbanie o kształt mięśni jest istotne, lecz nie można zaniedbywać także ich gibkości. Większość z nas robi to tylko wtedy, gdy przygotowuje się do ćwiczeń. Natomiast samo rozciąganie może przynieść sporo korzyści. Podobnie jak w przypadku medytacji - stretching możesz praktykować w każdej wolnej chwili, szczególnie gdy oglądasz telewizję. To jeden z przyjemniejszych sposobów na ćwiczenie w domu.


Dodaj komentarz

Komentarze

karolinadrewniak

2016-08-12 07:52:34


polecam drążek do ćwiczeń - napawdę działa najlepiej tylko długo trzeba się uczyć podciągać

StretchingTreningi