Kreatyna - co daje i przy jakim treningu stosować?

Kreatyna - co daje i przy jakim treningu stosować?

Redakcja

2016-09-09

brak komentarzy

Kreatyna obecnie uważana jest za jedna z najmocniej działających i równocześnie najbezpieczniejszych tabletek odchudzających diety na masę. Z owego względu suplementacja kreatyną okazuje się wykorzystywana również przez wykwalifikowanych zawodników, a także sportowców-początkujących. Co daje kreatyna i przy jakim treningu ją przyjmować? Jakie są rezultaty uboczne aplikowania kreatyny? Czy to najlepszy sposób, by zwiększyć masę mięśniową?

Kreatyna - przy jakim treningu wykonywać

Fosfokreatyna doprowadza siły w początkowej fazie treningu (w początkowych 10-15 sekundach) o maksymalnej intensywności, ponieważ najrozsądniej rozprawia się przy krótkotrwałych i odznaczających się dość wysoką intensywnością treningach i przy wysiłkach powtarzalnych, owych jak: podnoszenie ciężarów, sporty walki, biegi krótkodystansowe (sprinty), kulturystyka.

Zobacz także, które suplementy szkodzą w crossficie

Kreatyna - w jakiej formie przyjmować

Najchętniej wykorzystuje się kreatynę w formie monohydratu kreatyny (tworzy się przez połączenie kreatyny z cząsteczkami płynu). Kreatyna okazuje się dostępna również pod postacią fosforanu kreatyny (tworzy się przez związanie się cząstki kreatyny z resztą kwasu fosforanowego). Według amerykańskich badaczy z Creighton University, fosforan kreatyny odznacza się trzykrotnie mocniejszym wpływem aniżeli monohydrat kreatyny, bo dodatek fosforanu służy opóźnić wrażenie wyczerpania.

Czytaj także: Jak skutecznie robić brzuszki?

Kreatyna - kiedy przyjmować

Kreatynę, a dokładnie mieszaninę cukrów, białka i kreatyny, poleca się zażywać od razu po zakończeniu treningów. Picie biadodajłek i cukru wywoła wzrost poziomu insuliny, która powiększa absorpcję kreatyny przez mięśnie.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Treningi