Czego nie jeść po ćwiczeniach? 5 zakazanych smakołyków

Czego nie jeść po ćwiczeniach? 5 zakazanych smakołyków

Redakcja

2016-07-27

brak komentarzy

Po ciężkich ćwiczeniach przychodzi moment na posiłek regeneracyjny. Jesteś pewny, że wiesz, po co powinieneś sięgnąć, by podjęty trud nie poszedł na marne? Niestety duża część znanych produktów potreningowych działa w odwrotny i całkowicie niekorzystny sposób. Sprawdź, czego nie jeść po ćwiczeniach - oto 5 przysmaków, których lepiej unikać po treningach. 

Awokado

Jak to możliwe, że jeden z najzdrowszych owoców trafił na listę najmniej korzystnych składników diety po ćwiczeniach? To wynika z wysokiej obecności tłuszczu w awokado, który spożywany po treningach może opóźnić regenerację organizmu. Co więcej, posiada dwukrotnie więcej kalorii aniżeli niezbędne w diecie cukry i białko. Tłuszcz to również spowalniacz metabolizmu, wobec tego po jego spożyciu stajemy się syci na dłużej, lecz po ćwiczeniach to niewskazane. 

Gotowe koktajle

Koktajle prosto ze sklepowych półek są wysoce kaloryczne. Proporcje cukrów względem białka również są dalekie od zdrowej normy. Gotowe soft-drinki zazwyczaj posiadają ogrom węglowodanów oraz sztucznych dodatków. Na pewno zdrowszym wyborem jest kupno koktajli o niewielkiej zawartości kalorii, a także ilości sacharydów oraz białka w proporcji 3:1. 

Energetyczne batoniki

Czego nie jeść po ćwiczeniach? Batonik ze słodką polewą, przepełniony chemią lub bogatym pakietem kalorii to z pewnością zły wybór po ćwiczeniach. Co gorsza, zdarza się, że takie batony posiadają bardzo mało białka i nieodpowiednie proporcje białka do cukrów. W związku z tym jak masz ochotę na energetyczny batonik wybierz ten o wartości kalorycznej mniejszej aniżeli 200 kcal, z ilości cukru nie większą niż 10g i sporą ilością białka - zalecają eksperci z portalu Lepszy Trener.

Kanapka z dżemem i orzechowym masłem

Przy tak przepysznych składnikach łatwo jest przesadzić z ilością i zakłócić zdrowe proporcje kanapki. W takim przypadku dostarczymy sobie tyle kalorii, ile jest w tradycyjnym pączku. W związku z tym zdecydowanie lepszym zamiennikiem jest wybór masła orzechowego i dżemu bez zawartości cukru, razowego chleba bądź zwyczajnie surowego owocu, przykładowo banana. 

Owocowy jogurt grecki

Nie wierz, że w cudowne właściwości greckiego jogurtu, jedynie dlatego, że jest zawarte w nim białko. Dokładnie czytaj etykiety - spora część z nich zawiera nawet 5 łyżeczek cukru. A niektóre z nich posiadają go dużo więcej aniżeli w pączku! Doskonałym wyborem jest wybór naturalnego greckiego jogurtu i samodzielne dorzucenie do niego świeżych owoców.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Treningi