Tłuszcze sprzyjające odchudzaniu

Tłuszcze sprzyjające odchudzaniu

Redakcja

2016-12-11

brak komentarzy

Okazuje się, iż spożycie właściwych tłuszczy choćby w sporych proporcjach jest częścią równania tłumaczącego efektywną redukcję wagi. W badaniu z 2012 roku udowodniono, iż osoby na diecie o małym IG bez kontrolowania ilości tłuszczu spalały więcej kalorii niż ludzie na diecie niskotłuszczowej przy takim samym poziomie ruchu. Logicznym wydawać by się mogło, iż kuracja dietetyczna o olbrzymiej obecności tłuszczu będzie powodowała wzrost ciała, a co najmniej nie przyczyni się do jej spadku. Okazuje się, iż tak nie jest, a tłuszcz w jadłospisie może sprzyjać bardziej skutecznemu pozbyciu się paru kilogramów.

Mimo wszystko nie każdy tłuszcz. Takiego działania nie przejawiają tłuszcze zwierzęce nasycone występujące w maśle oraz czerwonym mięsie ani utwardzone tłuszcze pochodzenia roślinnego, które w sporych dawkach są w żywności wysoko przetworzonej, łakociach oraz fast foodach. Wniosek o korzystnym wpływie tłuszczu na wagę wysnuto na bazie analizie jednostek na diecie śródziemnomorskiej. Kobiety oraz panowie, którzy w doświadczeniu odżywiali się według reguł kuracji odchudzającej śródziemnomorskiej z dużą ilością oliwy z oliwek albo orzechów, schudli więcej oraz utracili więcej centymetrów w talii niż grupa jednostek na diecie niskotłuszczowej.

Dieta śródziemnomorska od długiego czasu okazuje się znana jako szczególnie efektywna w prewencji schorzeń mięśnia sercowego, raka oraz cukrzycy typu II. Mimo wszystko osoby z nadwagą oraz otyłe, które są nadzwyczaj zagrożone tymi dolegliwościami, obawiają się sięgać po orzechy czy oliwę z oliwek, ze względu na to że są to składniki tuczące o ogromnej obecności tłuszczu i w ich zdaniu doprowadzają do przybierania na wadze. Z badania przeprowadzonego poprzez dr. Ramona Estruch wynika, iż dieta obfita w pożywne tłuszcze oraz jarzyny, jak dieta śródziemnomorska nie wpływa do wzrostu wagi, a wprost przeciwnie – sprzyja szczupleniu.

Czemu zdrowe tłuszcze wpływają na redukcję ciała?

Szczegółowy proces wpływu tłuszczów na przemianę materii czy też intensywniejsze redukowanie warstwy tłuszczu nie jest poznany, mimo wszystko sugeruje się określone mechanizmy, które będą za nie odpowiedzialne. Diety niskotłuszczowe nie mają wpływ na polepszenie redukcji tkanki tłuszczowej. Wywołują przy tym wydajniejszą pracę enzymów odpowiedzialnych za redukowanie węglowodanów. Nazbyt małą zawartość tłuszczu diecie rzutuje niekorzystnie na adipokiny, a więc hormony odpowiadające za gospodarkę tłuszczami organizmie. Jednym z tych hormonów są adiponektyny, które odpowiedzialne są za intensywniejsze redukowanie tkanki tłuszczowej, przyśpieszenie rytmu trawienia tłuszczów oraz ich rozpadu czy też zmniejszenie apetytu. Diety niskotłuszczowe doprowadzają do spadku poziomu adiponektyn organizmie. Konsumowanie tłuszczu gwarantuje wrażenie pełności. Tłuszcze w przewodzie pokarmowym wpływają na m.in. wytwarzanie hormonów, które pełnią istotną funkcję w regulacji apetytu oraz pełna. Im długotrwalej czujemy się najedzeni, tym zmniejszone niebezpieczeństwo sięgania po przegryzki pomiędzy daniami i przejadania się.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Diety