Tłuste jedzenie też odchudza!

Tłuste jedzenie też odchudza!

Redakcja

2016-09-13

brak komentarzy

Ogólnie przyjęło się, że substancje odżywcze, jakimi są tłuszcze, są zgubne nie jedynie dla naszej postury, ale także i dla kondycji. W rzeczywistości negatywne dla nas są głównie tłuszcze trans, które są w fast foodach oraz innej wysoko przetworzonej żywności. Zaś nienasycone kwasy tłuszczowe, które znajdziemy np. w rybach czy orzechach, nie jedynie oddziałują prawidłowo na nasze zdrowie, ale także figurę. 

Olej z kokosów

Jeśli jesteś na diecie, olej kokosowy będzie twoim kompanem. Okazuje się bowiem, że spożywanie oleju z kokosa rzutuje na metabolizm energetyczny oraz pozwala zgubić nadprogramowe kalorie. Sprzyja on produkcji insuliny, dzięki czemu odwraca rezultaty insulinoodporności. Wobec tego w miejsce klasycznego oleju, do smażenia stosuj olej z kokosów. Z sukcesem możesz podawać go także do chłodnych dań.

Ser pełnotłusty

Szwedzcy badacze podsumowali rezultaty własnych 12-letnich eksperymentów, które zrealizowali na grupie ponad 1,5 tys. Ostatnie badania zaskoczyły samych specjalistów – udowodniono bowiem, że zawartość w jadłospisie pełnotłustego pokarmu oraz jego przetworów (w tym żółtego sera) obniża niebezpieczeństwo nadwagi! Dokonuje się tak dlatego, że w tłuszczu mlekowym jest kwas rumenowy, który wspiera redukowanie lipidów wewnątrz organizmu. Zatem jest całkowicie odwrotnie, niż podsuwała nam to intuicja. 

Czytaj także: Czy picie dietetycznego mleka ma sens?

Łosoś

Ryby obfitują w naturalne tłuszcze, a całkowitym zwycięzcą w owej kwestii okazuje się łosoś. Posiada kwasy omega-3, które nie jedynie zabezpieczą serce i układ krwionośny bezpośrednio przed dolegliwościami, ale także redukują wagę. Do takich wniosków doszli badacze z uniwersytetu w Navarze, w Stanach Zjednoczonych. Wolontariuszy, którzy zgłosili się do badania, przedzielono na dwie grupy. Jedna z nich miała dietę bogatą w kwasy omega-3. Udowodniono, że badani z owej grupy zdecydowanie szybciej chudli, a dodatkowo udowodniono u nich korzystniejszy metabolizm i niewielki głód. 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Zdrowe odżywianieDiety