Sekrety szczupłych ludzi - jak oni to robią?

Sekrety szczupłych ludzi - jak oni to robią?

Redakcja

2016-09-30

1 komentarz

Przyzwyczajenia ludzi cieszących się zgrabną sylwetką zdecydowanie odbiegają od tych, które posiadają osoby walczące z dodatkowymi centymetrami czy te borykające się z otyłością lub nadwagą. Nie chodzi wyłącznie o nawyki w kwestiach związanych z jedzeniem. Chudzi ludzie posiadają własne zasady, których dokładnie przestrzegają. Nie są to mimo wszystko dla nich sztywne, katorżnicze reguły, które traktują jak obowiązek, a raczej nawyki, które wprowadzili do diety tak długo, że nareszcie weszły im w krew. Dobrze podpatrzyć od nich parę trików i potraktować je jako podpowiedzi.

Mają szczupłych rodziców

Dr James O. Hill, dyrektor Centrum Żywienia Człowieka na Uniwersytecie Colorado Health Sciences Center w Denver i współzałożyciel Krajowego Rejestru Kontroli Wagi (NWCR) jest zdania, że o tym, czy pewien człowiek okazuje się szczupły, aż w 30 procentach decydują geny i to, które zachowania, na temat bardziej świadomego stylu życia, przekazali rodzice. Jeżeli od dzieciństwa trenowałeś sport, jeździłeś z rodzicami na basen, nieczęsto odwiedzałeś bary z niezdrowym jedzeniem, masz dużo wyższe perspektywy na kontynuowanie prawidłowych zwyczajów w dorosłym życiu. 

Uwielbiają jeść

To zadziwiające, ale to z całą pewnością smukli ludzie umieją rozkoszować się jedzeniem zdecydowanie bardziej niż osoby z otyłością lub nadwagą. Czemu tak jest? – Osoby, które są w stanie nadzorować masę własnego ciała, w czasie posiłków nie mają wyrzutów sumienia – wyjaśnia psycholog Stephen Gullo. Uczucie winy lub obawa przed tym, że pewien człowiek zauważy, że nie trzymamy się kuracji odchudzającej, może doprowadzić do zaburzeń żywienia takich jak anoreksja, bulimia czy kompulsywne objadanie się. Chudzi ludzie nie czują takich emocji w trakcie posiłków, są jednak szczególnie wymagającymi smakoszami – preferują zjeść dobrze, ale zdecydowanie mniej. Psycholog podkreśla, że jedzą selektywnie, a nie kompulsywnie. 

Dbają o jakość i ilość

Smukli ludzie precyzyjnie obserwują, co jest na ich talerzu i dbają również o jakość, a także o ilość konsumowanych racji. Nie chodzi o to, że obsesyjnie pragną liczyć wartość kaloryczną każdego jedzenia, czy w trakcie obiadu w knajpce proszą kelnera o podanie ilości tłuszczu i cukrów zawartych w serwowanym daniu. Pragną raczej, by na ich talerzach ciągle mieściło się jak najwięcej owoców i jarzyn. Nie opuszczają także pokarmów. Według danych NWCR osoby, które tracą i umieją zachować nową wagę to ludzie, którzy pałaszują 5 niedużych dań każdego dnia, w miejsce klasycznych trzech wielkich. Psycholog Stephen Gullo nie ukrywa, że pierwszym krokiem do utraty kontroli nad własną wagą jest z całą pewnością omijanie posiłków. Zgrabne osoby, według specjalistów z NWCR, przede wszystkim nie zapominają o śniadaniach. 


Dodaj komentarz

Komentarze

niko

2016-10-06 13:59:45


według mnie to kwestia genetyki i nic się na to nie poradzi

TreningiDiety