Odchudzanie w ciąży - jak opracować dietę?

Odchudzanie w ciąży - jak opracować dietę?

Redakcja

2016-11-06

brak komentarzy

Pregoreksja, czyli zaburzenia odżywiania u kobiet w ciąży to wciąż rosnący problem. Panie stale pragną sprostać kanonom piękna i nie zważając na zdrowie, dążą do szczupłej sylwetki. W ciąży odchudzanie jest niewskazane, lecz nie możemy też popadać w skrajność i „jeść za dwóch”. Podstawą jest zbilansowana dieta. Zbilansowana, czyli jaka?

Kilka słów wstępu

Ciąża to nie choroba, dlatego podczas jej trwania można jeść prawie wszystko - oczywiście z zachowaniem zdrowego rozsądku. Najważniejsze jest, aby przyszła mama kierowała się zasadami zdrowego odżywiania i postawiła na urozmaiconą dietę. Ważne jest zwrócenie uwagi na pochodzenie produktów, sposób przygotowywania składników i ilość poszczególnych posiłków. 

Czy istnieje specjalna dieta dla kobiet w ciąży?

Nie istnieje konkretna dieta dla kobiet w stanie błogosławionym. Jeżeli nie ma cukrzycy na początku ciąży ani żadnych reakcji uczuleniowych, to oprócz takich produktów jak surowe mięso czy sery pleśniowe, kobieta może spożywać dosłownie wszystko. Oczywiście, tak jak w przypadku każdej zbilansowanej diety, wykluczane są z jadłospisu wszystkie wysoko przetworzone produkty - wyroby cukiernicze, chipsy, przekąski, dania gotowe. Dostarczają one szkodliwych tłuszczów trans, niezdrowych dla normalnego człowieka i jeszcze gorszych dla pań przy nadziei. 

Które składniki warto ograniczyć?

Europejczycy spożywają ogromne ilości soli, dlatego nie tylko kobiety w ciąży, ale i wszyscy powinni ją zdecydowanie ograniczyć. Co gorsza, sól i glutaminian sodu znajdują się dosłownie wszędzie - również w słodkich wypiekach cukierniczych. Niestety takie substancje zatrzymują w organizmie wodę. W efekcie pijemy jeszcze więcej płynów. Duża ilość soli niekorzystnie wpływa na pracę organów wewnętrznych. Jeżeli więc jesteśmy gotowe na zmniejszenie używania soli i odstawienie słonych przekąsek zdecydowanie podejmijmy ten krok. To wyjdzie na zdrowie nie tylko przyszłej mamie, ale i dziecku.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

CiążaZdrowe odżywianieDiety