Odchudzanie a miesiączka. Kiedy najlepiej zacząć dietę?

Odchudzanie a miesiączka. Kiedy najlepiej zacząć dietę?

Redakcja

2016-08-31

brak komentarzy

Czy wiesz, że istnieją takie dni tygodnia, które o wiele bardziej nadają się na rozpoczynanie żmudnego i trudnego procesu, jakim jest dieta odchudzająca?

To prawda i udowodniło to wiele eksperymentów. W praktyce wygląda to tak, że każdy, kto chce zacząć dietę podejmuje decyzję pod wpływem jakiegoś impulsu. Przeważnie chce rozpocząć ją od poniedziałku, zaraz po wolnym, bo jak potwierdzają badania, to właśnie w poniedziałek rano zawsze ważymy najwięcej. Fakt ten wyzwala w nas prawdziwą paranoję, dlatego decyzja o wystartowaniu z dietą właśnie w poniedziałek to przypadek dość częsty, ale w rzeczywistości nie jest to absolutnie najdogodniejszy na to moment.

Walka z kilogramami nie jest łatwa, bo wymaga od nas dużej siły woli – często musimy przez nią zrezygnować z naszych ukochanych przysmaków i łakoci.

Na wstępie najlepiej ustalić jedną konkretna datę rozpoczęcia diety, którą potem zdecydowanie zaznaczamy w naszej prywatnej agendzie – wielkim, czerwonym kółkiem!

Zobacz też, jak łatwo zrzucić 4 kg na diecie 7-dniowej

Jeżeli to zrobisz, zdążysz odpowiednio przyszykować się do procesu zrzucania wagi, zakupić właściwe jedzenie i uprzątnąć szafki, aby w trakcie momentu kryzysowego nie wyciągnąć z nich zakazanych na diecie produktów.

A oto i 4 najlepsze dni na zaczęcie diety:

Dzień 1

Pogodny dzień

Jeden z eksperymentów przeprowadzonych na Uniwersytecie Georgia wykazał, że długi, bezchmurny i ciepły dzień jest najskuteczniejszym sprzymierzeńcem wszystkich, którzy chcą zrzucić parę kilogramów. Okazuje się, że w takim dniu ludzie jedzą ok. 200 kcal mniej niż normalnie. W zimie, kiedy dzień jest krótki i błyskawicznie robi się ciemno, ludzie pochłaniają dużo więcej kalorii, zdecydowanie mniej się ruszają, co dodatkowo wzmaga brak podstawowej w lecie presji, by świetnie prezentować się w bikini.

Dzień 2

Czwarty dzień cyklu miesiączkowego

Nadchodzący okres prowokuje wahania samopoczucia, napady głodu i różnorodne kaprysy. Przed okresem poziom progesteronu jest niski, a to wpływa na magazynowanie płynu w ciele. Jesteśmy bardziej ciężkie, napęczniałe i mamy większą ochotę na tłuste i pełne sacharydów (zazwyczaj tych niewłaściwych) pokarmy. Cztery dni po wzrasta poziom estradiolu. Analizy pokazują, że kiedypoziom estrogenu jest wysoki, uczucie głodu ulega redukcji, „ubywa” płynu, ciało przestaje być takie napuchnięte i obrzmiałe. W związku z tym parę dni po okresie możemy bez problemu zacząć naszą dietę.

Dzień 3

Piątek rano

Jak informują najbardziej aktualne doniesienia z Uniwersytetu Cornell, w piątek rano ważymy najmniej. To może być dobry moment na zaczęcie diety. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że sobota i niedziela to dni, kiedy nie idziemy do szkoły czy pracy i mamy dużo więcej czasu na skomponowanie odpowiednich, dietetycznych posiłków, czas na sport i wysiłek fizyczny. Przeprowadzone analizy udowodniły także, że ci, którzy rozpoczynają dietę w sobotę lub w niedzielę, posiadają najwyższe szanse na stałą redukcję wagi. Jeden z eksperymentów wykazał, że ludzie, którzy swój nowy dietetyczny jadłospis wprowadzają w niedzielę, stracili mniej więcej 3,6 kg w okresie 3 tygodni, a 88% z nich zachowało uzyskaną wagę.

Dzień 4

Dzień, w którym jesteśmy zmęczeni

Nowe wyniki eksperymentów wydane na początku minionego roku w Journal of Consumer Research, mówią, że kiedy jesteśmy wycieńczeni podejmujemy lepsze decyzje dotyczące naszej kondycji psycho-fizycznej i częściej sięgamy po produkty zdrowe. Warto więc wykorzystać moment zaraz po ćwiczeniach albo męczącym dniu w pracy. 

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Catch Me Patch Me w promocji:
Catch Me Patch Me
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 170 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Tabletki na odchudzanieDiety