Jak utrzymać wagę po diecie?

Jak utrzymać wagę po diecie?

Redakcja

2016-09-30

brak komentarzy

Jeżeli nie zamierzasz znowu przybrać na wadze, nie możesz powracać do starych zwyczajów związanych z jedzeniem, tak jak to robi dużo ludzi, uważając koniec kuracji odchudzającej, za powrót do normalności. Prawidłowe przyzwyczajenia odżywiania nabyte w trakcie diety muszą na stałe zagościć w twoim życiu i być partią twojego stylu życia. W związku z tym także zdrowa kuracja dietetyczna odchudzającą powinna być jak najmniej rygorystyczna i nie powinna zbytnio odbiegać od zwyczajowego odżywiania – zwyczajnie jedz zdrowo, wyłącznie zmniejszaj porcje. Co dodatkowo możesz zrobić i jak utrzymać wagę po diecie?

Wpływ ruchu na masę ciała

Następnym istotnym elementem zachowania wagi i zapobieganiu „efektu jojo” okazuje się aktywność. Rekomendowane jest co najmniej 45-60 min. średniej aktywności fizycznej każdego dnia, która może być podzielona na części. Osoby, które podejmują aktywność ruchową w okresie wolnym, jednocześnie ograniczając czas spędzony przez ekranem telewizora, wolniej przybierają na wadze.

Nie należy natychmiast zapisywać się na siłownię lub do klubu fitness. Będzie wystarczające jeżeli każdego dnia poświęcisz mniej więcej 60 minut na energiczne sprzątanie, prace w ogrodzie, spacer, jazdę na rowerze lub inne formy aktywności, które sprawią ci przyjemność. Zrezygnuj z windy, a jeżeli masz niedaleko do pracy zamień autobus na rower lub poranny spacer. Oglądając tv możesz przeprowadzić parę treningów lub zastąpić komfortową kanapę rowerem stacjonarnym. Przymusowa aktywność w formie katowania się wielogodzinnymi treningami, nie wywoła tutaj rezultatów i nie będzie efektywnie zapobiegać tyciu.

Konsekwencja niezbędnym elementem procesu utraty ciała

Każdy może mieć chwilę słabości oraz zwątpienia. Jeżeli od czasu do czasu pozwolisz sobie na nieduże przyjemności, nie rób z tego tragedii. Istotne, by słabości nie zdarzały się każdego dnia. Staraj selekcjonować ,,mniejsze zło’’ przykładowo kawałek razowej szarlotki zamiast ciastka z kremem lub lody sorbetowe zamiast czekoladowych. Nie wpędzaj się w uczucie winy, ponieważ wpadniesz w błędne koło. NAreszcie stwierdzisz, że i tak nie utrzymasz stałej wagi i będziesz się objadać.

Oprócz diety wyszczuplającej oraz aktywności fizycznej, bardzo istotna jest determinacja do zmian i ich utrzymania. Stawiaj sobie realistyczne cele oraz dąż do nich niewielkimi krokami: przykładowo ,,nie zjem jutro nic słodkiego’’ zamiast ,,już przenigdy nie zjem czekoladowych przysmaków’’ lub ,,jutro wybiorę się na basen’’ zamiast ,,będę trenować na sali treningowej 4 razy tygodniowo’’. Przypomnij sobie, jak to było bezpośrednio przed dietą i czy opłaca się do owego wracać. Cenne będzie też wsparcie rodziny, wobec tego włącz prawidłowe nawyki odżywiania w swoim mieszkaniu oraz naucz ich domowników. Rodzina na tym skorzysta, a ty uchronisz się od przymusu gotowania dwóch obiadów.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Zdrowe odżywianieDiety