Ile kalorii spalamy chodząc?

Ile kalorii spalamy chodząc?

Redakcja

2016-11-20

brak komentarzy

Nie jesteś fanem joggingu? Mamy doskonałe informacje – specjaliści z Laboratorium w Berkeley w Usa przekonują, iż szybkie marsze są samo skuteczne dla kondycji oraz sprawności, jak bieganie. Przechadzki to najłatwiejsza postać ruchu o licznych właściwościach dla kondycji oraz figury. Wystarczy 10 tys. kroków na dzień, by utrzymać kondycję czy też zatroszczyć się o figurę. Pragniesz urozmaicić własny trening? Zobacz efektywne metody, by przy każdym kolejnym marszu zgubić więcej kcal.

Podkręć szybkość spaceru

Przechadzki są nad wyraz relaksujące, ale jeżeli zależy ci na schudnięciu oraz polepszeniu sprawności fizycznej, porzuć myśl o spokojnych przechadzkach. Szybkość spacerowania to klucz do efektywnego ćwiczenia.

Jak podkręcić szybkość chodzenia? W tym przypadku sprawdzi się metoda niedużych kroków – codziennie próbuj pójść odrobinę prędzej. Kontroluj, ile kroków przeszedłeś czy też jakie miałeś tempo pomocą krokomierza.

Następnego dnia staraj się pójść nieco prędzej oraz kontynuuj zwiększanie prędkości przy każdym kolejnym treningu. Postaraj się dodatkowo przedłużać moment spacerowania, a z pewnością po paru tygodniach dostrzeżesz, iż masz korzystniejsze rezultaty oraz twoje ciało zaczyna się zmieniać.

Ile kcal trzeba zgubić w okresie spacerowania?

Przy powolnym spacerze spalasz ok. 200 kcal w okresie 60 minut, a błyskawiczny spacer to już choćby ok. 500–600 kcal!

Odpowiednia postawa w marszu to klucz do zwycięstwa. Dlatego twoje mięśnie będą trenować intensywniej, a ty spalisz więcej kcal. Istotne, by ściągnąć ramiona, wyprostować plecy oraz szyję, a wzrok skierować precyzyjnie na wprost.

Łokcie zegnij pod kątem 90 stopni oraz ruszaj nimi dynamicznie. Nie zapominaj, by ciężar organizmu przenosić z pięty na palce. Dobra postawa spowoduje, iż jest ci się dobrze chodziło, a przy okazji twój trening okaże się zdecydowanie bardziej skuteczny.

Sprawdź trening inwerwałowy

Interwały, a więc ćwiczenie w dość szybkim tempie przeplatane z okresami treningów o zwyczajnej intensywności. To doskonały sposób, by zgubić dodatkowo więcej kcal w jednakowym okresie.

Kombinacja spaceru z truchtem to pogromca tłuszczu, w związku z tym zaleca się od czasu do czasu podkręcić nieco szybkość czy też zdobyć korzystniejsze rezultaty spacerowania.

Jak to wykonać? Na pierwszy raz wypróbuj biec sprintem przez 30 sekund, a potem wróć do zwyczajnego chodu. W następnych dniach staraj wykonać parę takich biegów, a z upływem czasu przedłużaj je do 45 czy 60 sekund.

Szukaj ciekawego terenu

Chodzenie po różnie ukształtowanym terenie posiada same plusy. Primo, jest doskonałym urozmaiceniem zwyczajnych ćwiczeń. Secundo, pagórki oraz załamania pozwalają trenować nad tkankami mięśniowymi nóg oraz pupy. Po trzecie, nieregularny teren powoduje, iż spalasz więcej kcal.

Szukaj interesujących miejsc do spacerowania, a twoje ćwiczenia nie staną się monotonne oraz dadzą korzystniejsze rezultaty w formie mocnych, wyrzeźbionych mięśni.

Dorzuć kije

Z pewnością nieraz zaobserwowałeś grupki ludzi, które maszerują z kijami. Spacer z kijami przestaje być domeną seniorów i zaczyna być drogocennym środkiem na zrzucanie nadwagi dla ludzi w każdym kolejnym wieku.

Jeżeli uwielbiasz błyskawiczny spacer, to z pewnością spodoba ci się nordic walking. Co istotne, przy owych marszach możesz zgubić choćby do 45 procent kcal więcej niż przy zwyczajnym chodzeniu.

Czemu? Odpowiednia metoda spacerowania z kijami pobudza nawet 90 procent naszych mięśni. Działają nogi, uda, pupa, talia, ramiona, barki, plecy. Spacer z kijami to efektywny środek na redukcję nadwyżki nadprogramowych kilogramów czy też polepszenie sprawności fizycznej.

Chodzenie to doskonały przepis na zrzucanie nadwagi czy też polepszenie zdrowia. W ogóle nie trzeba wylewać potów na sali treningowej ani przymuszać się do uprawiania dyscyplin, za którymi nie przepadasz.

Wystarczy, iż w przeliczeniu na dzień będziesz energicznie chodzić na spacery przez co najmniej 45 min.. Jeżeli podejmiesz wyzwanie użyć parę wyżej wymienionych trików, to przy każdym kolejnym ćwiczeniach spalisz dodatkowo więcej kcal. Powodzenia!


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Treningi