Dieta zbilansowana – najlepsza dla zdrowia i urody

Dieta zbilansowana – najlepsza dla zdrowia i urody

Redakcja

2016-10-23

brak komentarzy

Dieta zbilansowana jest tą, która z pewnością powinna nam towarzyszyć przez całe nasze życie. I właśnie dlatego określa się ją często mianem: dieta nr 1, dieta1, pierwsza dieta – a to dlatego, że jest po prostu zdrowa, że stanowi najbardziej racjonalny sposób odżywiania się każdego, w każdym wieku! Opiera się ona bowiem na bardzo zróżnicowanym jadłospisie (dostosowanym do płci, wagi, wzrostu oraz wspomnianego wieku), po to, by zapewnić odpowiednią rację składników odżywczych, witamin i minerałów.

Plan diety zbilansowanej opiera się na kilku zasadach, których współwystępowanie ma na celu dążenie do zachowania równowagi w organizmie poprzez optymalną ilość danych składników odżywczych, potrzebnych do właściwego funkcjonowania naszego ciała. Dieta zbilansowana przeznaczona jest praktycznie dla wszystkich – dla tych, którzy chcą schudnąć, przytyć oraz dla tych, którzy chcą utrzymać aktualną masę ciała. Oto zasady zbilansowanej diety, które jak najszybciej powinniśmy wcielić w życie:

• posiłki należy jeść regularnie – zaleca się spożywanie 4, a nawet 5 niewielkich posiłków dziennie; zapewni to optymalne odżywienie wszystkich narządów i tkanek, jak również pozwoli sprawnie funkcjonować naszemu mózgowi oraz efektywnie wykonywać pracę

• menu powinno być właściwie skomponowane – nasz jadłospis winien składać się ze śniadania, przekąski, obiadu, podwieczorku i lekkiej kolacji; najważniejsze jest tu zachowanie odpowiednich odstępstw pomiędzy posiłkami oraz unikanie podjadania między nimi

• różnorodność potraw w jadłospisie musi być zachowana – sięgajmy więc po produkty ze wszystkich grup spożywczych, także po tłuszcze zwierzęce (ale tylko od czasu do czasu!), a także po pełnoziarniste produkty zbożowe, warzywa, owoce, nabiał, jaja, ryby, mięsa, tłuszcze roślinne, orzechy, nasiona, kiełki, rośliny strączkowe etc.; jedynie w ten sposób dostarczymy wartościowego białka, niezbędnych aminokwasów, węglowodanów, błonnika pokarmowego, cennych kwasów tłuszczowych, witamin i składników mineralnych • organizm musi być odpowiednio nawodniony, głównie wodą – powinnyśmy zatem wypijać dziennie minimum 1,5 litra wody mineralnej

• należy wyłączać z diety produkty dostarczające wyłącznie puste kalorie – a to dlatego, że nie dostarczają nam praktycznie żadnych wartości odżywczych, czyli: słodycze, alkohol, słodkie napoje, słone przekąski, gotowa żywność, produkty w proszku lub wysoko przetworzone

Dieta zbilansowana jest po prostu dietą zdrową, komplementarną, przeznaczoną dla wszystkich. Regularne jedzenie, odpowiedni dobór produktów i eliminowanie niezdrowej żywności to kluczowe elementy służące naszemu organizmowi. Właściwe odżywianie zapewnia ponadto świetny wygląd i szczupłą sylwetkę. Odpowiednie spożycie witamin i składników mineralnych to nieodłączny element dbania o siebie i o lepszą jakość życia. Wcielając w życie powyższe zasady zapewnimy sobie zdrowie i świetną formę na długie lata. Dbajmy o siebie każdego dnia… bo warto!


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Zdrowe odżywianieDiety