Co to jest efekt jojo i jak mu zapobiec?

Co to jest efekt jojo i jak mu zapobiec?

Redakcja

2016-08-17

brak komentarzy

Co to jest efekt jo-jo i jak mu zapobiec? Zdecydowanie warto to przyswoić przed startem diety wyszczuplającej, aby ustrzec się przed rozczarowaniem. Efekt jo-jo powoduje bowiem, że zamiast zrzucać wagę efektywnie i w pełni zdrowia, wciąż przybieramy na wadze i z nawiązką odzyskujemy utracone kilogramy.

Jak temu przeciwdziałać?

Zobacz i sama się upewnij. Krótko mówiąc efekt jo-jo polega na wahaniu wagi ciała – regularnym szczupleniu i tyciu. Ta huśtawka wagi nie tylko ma niekorzystne rezultaty dla naszego zdrowia, ale i może przyczynić się do spowolnienie tempa przemiany materii. Do czynników przyczyniających się do efektu jo-jo przynależy:

  • zbyt szybkie spalenie tkanki tłuszczowej;
  • powrócenie do niewłaściwych zwyczajów żywieniowych (po zakończeniu diety wyszczuplającej);
  • mała aktywność ruchowa.

Aby uniknąć wahań wagi ciała, trzeba przede wszystkim przestrzegać zasad zbilansowanej diety i nie stronić od sportu oraz gimnastyki. Nie zapominajmy, że racjonalne tempo zrzucania wagi to 1 kilogram na 7 dni. Takie etapowe i spokojne redukowanie nadwagi sprawi, że efekt będzie długotrwały. Najdogodniej, abyśmy zamiast przestawienia na rygorystyczną dietę zamieniły nawyki żywieniowe i styl życia na zdrowszy, a wtedy efekt jo-jo nie będzie nas w ogóle obejmował!

Co zmienić w diecie?

Przede wszystkim wyklucz składniki dostarczające pustych kalorii, na przykład majonez i słodkości. Postaraj się również używać niewiele tłuszczu, soli, cukru, za to różnorodnych ziół, które są zdrowe i potęgują proces przemiany materii. Co oprócz tego zrobić, by ustrzec się przed efektem jo-jo? Nie zapominaj również o detoksykacji ciała – wówczas lepiej poradzi sobie z procesami trawiennymi, a tłuszcz będzie odkładał się w wolniejszym tempie. Pij dużo wody (może być z sokiem z cytryny), zieloną herbatkę i zioła – rumianek, miętę, pokrzywę. Ponadto, jedz często, za to niewiele, wolno żując pokarm. Nawet, gdy jesz w domu przed ekranem telewizora zwizualizuj sobie, że jesteś w drogim lokalu: spożywaj małymi kęsami, stopniowo, wykwintnie. To działa - prędzej osiągniesz uczucie pełna.

Podsumowując, jeśli twoja dieta będzie odpowiednia i nie będziesz stronić od wysiłku fizycznego, efekt jo-jo ci nie grozi. Możesz też wspomóc spalanie tkanki tłuszczowej, stosując dodatkową suplementację, która ochroni Cię przed efektem jojo po zakończeniu diety. To co, bierzemy się za siebie?


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

TreningiZdrowe odżywianieDiety