Co powinna jeść kobieta w ciąży?

Co powinna jeść kobieta w ciąży?

Redakcja

2016-12-16

brak komentarzy

Odpowiednie jedzenie w trakcie urodzeniu dziecka jest istotne, ale nie może okazać się kopalnią nerwów. Spożywanie musi okazać się zadowoleniem, wówczas ciało lepiej to trawi oraz przyswaja. Co spożywać na poszczególnych fazach urodzeniu dziecka?

Co spożyć w 1 połowie ciąży

Gdy zorientujesz się, że jesteś w ciąży, musisz poprzyglądać się diecie. Najrozsądniej notuj to, co jesz. DZięki temu szybciej okazuje się wychwycić podstawowe błędy oraz udoskonalić menu.

Początkowo ciąży musisz selekcjonować naturalne, świeże, zdrowe pożywienie oraz się wystrzegać rzeczy, które mogłyby wam obojgu wyrządzić krzywdę - z konserwantami lub zwyczajnie nieświeżych. Branie nadprogramowych witamin oraz składników w formie dawek (z odstępstwem foliowego kwasu) okazuje się w początkowych 3 m-cach ciąży zabronione. Zbyt duża ilość pewnych witamin (przykładowo wit. A) może posiadać choćby niezdrowy dla rosnącego płodu. Wiadomo musisz całkowicie wycofać się z piwa.

Co spożywać w 2 połowie ciąży

Rosnący płód wymaga więcej składników wzmacniających. Tyczy się to głównie białka, będącego zasadniczym budulcem tkanek. Pobudza się także ogólne popyt pełne kalorii kobiety w ciąży. Zgodnie z normami Instytutu Jedzenia oraz Odżywiania to ono mniej więcej 3000 kilokalorii, jedynie o 700 kilokalorii więcej niż bezpośrednio przed stanem błogosławionym. To wobec tego, że ciało jest w stanie obecnie lepiej stosować pożywienie. Możesz zatem dać swemu potomkowi to, czego wymaga, zachowując rozsądną jadłospis.

Co musi posiadać dieta w ciąży?

Zbilansowana dieta musi posiadać: 

•  pełnoziarniste wyroby piekarskie, makaron oraz brązowy ryż, które są bogactwem sacharydów. Składniki owe przynoszą siły, witamin, minerałów, a więc włókna pokarmowego;

•  świeże jagody świeże owoce oraz jarzyny, które także są potężnym kopalnią witamin, soli mineralnych oraz włókien pokarmowych

•  mięso, ryby, jaja, orzechy, korzenia strączkowe, mleko oraz jego przetwory. Przynoszą nie wyłącznie białka, ale więc żelaza oraz wapnia;

•  tłuszcze pochodzenia roślinnego (oliwa, olej), najrozsądniej w formie co więcej do sałatek.

Zredukuj spożycie tłuszczów zwierzęcych oraz słodkości. Zbyt duża ilość produktów spożywczych posiadających w składzie tłuszcze oraz cukier sprzyja tworzeniu się otyłości.

Wyjątkową uwagę należy także skupić na wit. oraz substancje mineralne. Przynależy do nich głównie: żelazo, wapń oraz wit. C.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Zdrowe odżywianieDiety